Tekvicový prívarok

24.10.2020

Na prívarky si spomínam ešte z čias základnej školy a vtedy mi veru po chuti neboli. 
Dnes, keď idem niekde na obed a v ponuke dňa majú prívarok, tak ani nezaváham :) 
Jediný prívarok, ktorý dodnes neobľubujem ostal špenátový. Ten mi na chuť nepríde asi nikdy, pritom špenát ako taký mám rada :-) 
Tekvica sa u nás doma skoro vôbec nerobievala, naučila som sa ju jesť ako dieťa, keď som trávila letné prázdniny u mojej tety, ktorá pestovala tekvicu vo svojej záhrade a vždy jej bolo teda požehnane.:) 
Nedávno som zaspomínala na tieto časy  a pripravila tento skvelý tekvicový prívarok zo žltej tekvice aj u nás doma :)
Účinky tekvice na zdravie mám spomenuté pri recepte "Polievka z letnej tekvice", ktorý nájdete takisto na tomto blogu. 



Budeme potrebovať: 

1/2 žltej tekvice, ja som mala väčšiu tekvicu, preto som dala polovicu, ak je menšia, môže ísť aj celá, závisí od veľkosti
1 x cibuľa
2 strúčiky cesnaku
1 PL maslo
200ml smotany na varenie 
1 kopcovitá PL múky
Soľ, korenie,
Podľa chuti cukor a ocot, ja som dala 2PL ocot a 2KL trstinový cukor
1 KL sušený alebo čerstvý kôpor 


Postup: 

  1. Na masle speníme nakrájanú cibuľku spolu s cesnakom.
  2. Pridáme nahrubo narajbanú žltú tekvicu.
  3. Osolíme a okoreníme.
  4. Restujeme cca 5 minút, následne podlejeme asi 2-2,5 dcl vody a dusíme, kým tekvica nezmäkne (cca 15 min).
  5. V miske si do hladka vymiešame múku so smotanou a postupne vlievame za stáleho miešania k tekvici, miešame kým prívarok nezhustne. Následne odstavíme.
  6. Na záver pridáme podľa chuti ocot a trstinový cukor + kôpor.
  7. Ja som si k tomu spravila ešte jedno volské oko, jedno vajíčko na tvrdo a jeden toastik  :)
  8. Dobrú chuť :) 


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky