Tagliatelle s lososom na smotanovej omáčke

12.08.2021

Recept, ktorý som robila nedávno prvýkrát a určite nie posledný :-) Tentokrát som sa inšpirovala videoreceptom na jednej známej sociálnej sieti a video mi narobilo také chute, že som jednoducho neodolala. Okrem iného, je losos jedna z mojich najobľúbenejších rýb a dokázala by som ho jesť asi od rána do večera . :-) 
Losos patrí medzi najzdravšie druhy rýb na svete. Obsahuje radu živín, ktoré pomáhajú znižovať rizikové faktory mnohých chorôb. 
Je najlepším prírodným zdrojom omega - 3 mastných kyselín , má vysoký obsah vitamínu B a draslíka. Draslík je veľmi dôležitý, nakoľko zabraňuje prebytočnému zadržiavaniu vody v tele a vzhľadom na to, znižuje hladinu krvného tlaku.  Menej známym faktom je fakt, že losos obsahuje aj antioxidant nazývaný astaxantín, ktorý chráni mozog, zlepšuje imunitu a pomáha v boji s kardiovaskulárnymi ochoreniami. A práve aj vďaka tomuto antioxidantovi má losos krásnu červeno - ružová farbu.



Budeme potrebovať : 

2 PL masla 
Losos
Tagliatelle
1 x cibuľa
1 ks pór
Cca 6-8 ks šampiňóny
1,5 dcl vývar
250 ml smotana na šľahanie (33%)
1 PL nastrúhaný parmezán
Soľ, korenie

Porcie : 2.


Postup : 

  1. Na panvici si rozpustíme 1 PL masla a sprudka opečieme na kocky nakrájaného lososa.
    Osolíme, okoreníme. 
  2. Keď je losos orestovaný, vyberieme, dáme bokom a v tej istej panvici opäť rozpustíme 1PL masla a pridáme najemno nakrájanú cibuľu. Restujeme do sklovita. 
  3. K cibuli pridáme nakrájaný pór a nakrájané šampiňóny. Trošku osolíme, premiešame a podlejeme vývarom. 
    Dusíme cca 12 minút. Ak je potrebné, priebežne podlejeme.
  4. Pridáme smotanu na šľahanie, chvíľku prevaríme , kým nemá omáčka správnu hustotu.
  5. Do omáčky pridáme uvarené al dente tagliatelle , nastrúhaný parmezán, premiešame a chvíľku spolu prevaríme , aby sa omáčka pekne "nalepila" na cestoviny.
  6. Kto chce, môže lososa pridať priamo do omáčky k cestovinám a podávať tak. Ja lososa do omáčky nepridávam, ale dávam ho na cestoviny, až keď sú nabraté na tanieri :)
    Dozdobila som ešte jarnou cibuľkou. 
  7. Dobrú chuť :) 


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky