Karfiolová polievka s červenou šošovicou a mrkvou s kokosovým mliekom

01.10.2020

Karfiol, červená šošovica, mrkva a kokosové mlieko? Tak toto určite áno. :) Okrem toho, že je to vitamínová bomba , tak je to ozaj vynikajúca polievka a moje chuťové bunky skákali saltá od radosti! :) Pôvodne to ani nemala byť polievka, ale v polke varenia som zmenila názor a urobila som veru dobre, polievočka mi tak chutila, že som sa rozhodla ju pridať aj na blok a podeliť sa o ňu svami. :)



Budeme potrebovať:

4x jarná cibuľka
5PL červenej šošovice
1 menší karfiol
2x mrkva
Konzerva kokosového mlieka
2PL oliv. olej
Soľ, korenie
1 menšia KL červená mletá paprika
1/2 zeleninového bujónu
1KL čerstvej petržlenovej vňate


Postup:

  1. Karfiol si rozoberieme na malé ružičky.
  2. Na olivovom oleju krátko orestujeme jarnú cibuľku.
  3. Pridáme červenú šošovicu,chvíľku spolu orestujeme a následne pridáme na kolieska nakrájanú mrkvu a karfiol.
  4. Osolíme, okoreníme, pridáme mletú červenú papriku a poriadne premiešame. 
  5. Zalejeme vodou, pridáme polku zeleninového bujónu a varíme ,kým zelenina nezmäkne.
  6. Keď je zelenina mäkká, prejdeme jemne tyčovým mixérom, nerozmixujeme úplne, ale len časť, čo nám polievku pekne zahustí. 
  7. Pridáme kokosové mlieko, petržlenovú vňať, prevaríme a odstavíme.
  8. Ak je potrebné, dosolíme.
  9. Dobrú chuť :-) 

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky